söndag, juni 10, 2007

Staden, konserten, legenden

"Se och lär"-bildtext: till vänster kan vi se Johan bli ägd av just nu okänd anledning medan vi till höger ser två flummiga tjejer göra det välkända VÄSTKUST-tecknet som symboliserar och var deras hjärta och brevlåda bor.
Just nu känns de avlägsna, och inte bara en vecka sedan, de späckade dagarna med najtarna i Stockholm. Det var saker på gång hela tiden, så jag har bara random fragment att dela med mig av (visst är det konstigt hur vissa saker envisas med att fastna medan andra inte gör det?), så här kommer det.

Vi åkte tåååg mot Stockholm i samlad trupp och hela tåget tittade konstigt på Ockes PSP som gjorde roliga Loco Roco - ljud. NOOOI! Bo fick vi göra hos Zippan [Sebastian Zipan Zetraeus, snel stockholmare och stolt GAYmer (ibland) som även är Sony-bitch och därför äger en helt äkta PS3:a (den ser ut som ett våffeljärn)] vilket blev trångt men mysigt, speciellt i Zippans rum verkade det som, men jag har bara andrahandsfakta på det... tyvärr... eller kanske inte.

Machinae Supremacy konserten var det artonårsgräns på. Zippans konstige kompis på D [konstig kompis på D, pratade oavbrutet om hur mycket han hade druckit och om olika spritsorter. Är nog snäll egentligen] gjorde storartat förstaintryck genom att säga till Lili, "du ser ut som tolv". Vi försökte inte ens komma in utan sålde biljetterna till en skum öronproppskille (vi tjänade hundra spänn! X) och utforskade sedan stan lite och gick på bio. Vi missade i alla fall Nigganigganigga låten, vilket är ett klart plus.

På morgonen väcktes man av att solen sken in i rummet och att Zippans bror [Lukas, estet som är grymt bra på piano, har varit på två Reginakonserter, gillar att spontankrama folk och att ta kort på sina naglar] spelade världens ballaste Final Fantasylåt på piano. Det räckte för att vi så smått skulle gå upp i atomer, men morgonen hade bara börjat, för sen drack vi te och åt vi Johans asgoda omeletter ^___^

Zippans väckningsteknik var något våldsammare än Lukas.

Dagen gick åt till picknick där vi träffade en annan Zippankompis, [Björn, lång friidrottare som gillar FF 7 och mat; har blivit portad från en "ät så mycket du vill"-buffé] och till Cajbertawn som oväntat nog gick asbra för mig :3 AMV Hell blev även legendariskt den kvällen, vill jag minnas.

Sen vare Play!-dag! Strålande solsken gjorde att vi gick omkring på stan och utforskade en matmässa och ett jordgubbsstånd. Köpte Min Granne Totoro på Sci Fi-bokhandeln, som jag för övrigt fortfarande inte har sett, dåligt. Sen träffade vi Hana [Hana, jetesnel stockholms japanska. Går rykten om att hon har gift sig på ett forum] och senare också Iller och Angelica på Bamboo Palace (SUSHIBUFFÉ ^___^ Zippan ägde alla på att äta men slog inte sitt förra rekord på 42 sushibitar)
Själva Play var underbart men fyllt av låtar från spel jag inte kände igen. Hade velat ha mer som jag kan relatera till men det är väl svårt med tanke på min ganska så udda spelsmak. Farao, någon? Synd med så många låtar från förra året också. Annars, BÄST ^^ Gäller också för signeringen efteråt... (Johan var manlig tillsammans med Arnie Roth etc.)

Efter det hann vi väl mest med en till runda cybertown (jag kom TREA! bara Zippan före mig av dom jag kände) och en massa flum innan vårt tåg gick tillbaka till Göteborg. Once upon a time är ett bra tågspel. Lite mycket oklarheter den här gången kanske, men sagan om kannibalön och den talande kaninen blev ju riktigt bra XD

AJ MISS IT! Blir det inget Play! nästa år ska i alla fall stockholmarna hit. Just det.

3 kommentarer:

Lili sa...

omigawsh, gratis nostalgi på Lauras blogg T___T Om ändå fler underbara saker var lika underbara och underbart gratis. I second that, nästa år (om det inteblir PLAY! igen dvs) skav i fan visa mr. fjollträsk hur en riktig stad ser ut....
...
...dags för illustration på det sistskrivna känner jag. Brb med ägig bild :D

Ocke sa...

<3

LordMune sa...

Farao är metal.