måndag, juni 04, 2007

Och allting går i bitar (för sista gången)

Snubblar upp ur sängen, fortfarande med minnet av hans hud i bakhuvudet, kan inte äta något, hoppas på att datorn vill som jag idag.

Sörjer en sekund på dörrtröskeln, alltid när jag först får syn på stället där mitt liv var sparat på en hårddisk förr, nån har tagit ifrån mig det nu, hoppas på att det hittar tillbaka till mig mycket snart.

På sockerdricka lindas själen in i formuleringar kring drömtapeter och intvinnade nervtrådar, de vet alltid hur de ska få mig att må bra. Bokar en biostol, trillar in på Way out Wests hemsida och inser att ja, jag måste gå, Regina Spektor ska spela Samson med bara hon och ett piano på scen och det liksom spritter till i hela kroppen och jag ska bara hitta någon att gå med så bokar jag eller så går jag bara själv.

Någon som vill uppleva en livsdröm med mig?

Raymond och Maria i bakgrunden, kan fortfarande inte äta, två timmar kvar till historian. Allt om Stockholm kommer, och tro mig, det är värt att väntas på.

2 kommentarer:

Ocke sa...

Jag vill också see Regina spela.
Visste inte att hon skulle köra Samson HELT SJÄLV men gud det kommer bli så bra som helst ._.

Lili sa...

Hejje ^^ Jag vill nästan också... men har en känsla av att jag kommer va borta då v.v och yezz! mer oförståbar poesi åt folket! Makes sense in our brains, but nowhere else.