söndag, februari 18, 2007

Back on track


Fasen vad jag behövde det här sportlovet. Fasen vad underbart det var. Och jag måste bara säga att

JAG ÄR KLAAAAD ^____^

Så, min kropp värker, jag ligger en massa timmar sömn back, men jag har haft en underbar fjällenvistelse. Åkte 11 timmar bil och kom fram till Ramundberget, varefter jag trött och livrädd övervägde om jag inte borde springa tillbaka hem direkt. Sen fick jag varm glögg och vindruvor inne i mysig stuga så blev jag glad igen :)

Veckan featurade en massa massa utförsåkning, jag fick gå i skidskola och lära mig hålla stavar, sen åkte jag Ravinen och ramlade rätt illa och fick hasa mig ner sista biten. Så jag gav mig fan på att klara den, och fem dagar, en massa svart piståkning, en puckelpist och lite lössnö och skogåkning senare klarade jag Ravinen perfekt ^___^ Jak er så tuktik!


Vi försökte också åka längd en dag. Aldrig fattat varför alla hatar det så mycket, det verkar ju skitmysigt. Efter en 2,5 km runda där jag fick krypa upp för en backe (ja, det såg förmodligen roligt ut) insåg jag varför. Men jag har i alla fall självdistans nog att inse att det inte är längdåkning som suger, utan att det är jag som gör det.

Annars snöbrottades vi (och Hugo gjorde Sälen vilket var megacoolt), jag åkte islandshäst (vilket var megamysigt), drack varm choklad, bastade och badade pool, åt på restaurang och spelade Orangino (som äger!). Fjällsemestrar är bäst.


Hugo också, ifall nån undrar ^___^

5 kommentarer:

Hugo Bille sa...

Du med, min glidare. ^_^

Tack återigen för den bästa skidsemestern någonsin. Och vi flippade inte på varandra en enda gång!

Ocke sa...

Jag kan inte åka längdskidor, kommer merbakåt än framåt ;_;
Så man kör utan att röra benen helt enkelt ;)
Lite jobbigt i armarna efter ett tag, dock :P

Lili sa...

woho! snösemester är härligt i små mängder :) Alla älskar vi väl känslan av förfrusna tår under ett lager av 7 meter kläder!

Hugo Bille sa...

Du har dålig utrustning.

Laura sa...

Håller med, jag frös aaaldrig!