fredag, juli 13, 2007

Sommar

Kom på mig själv med att referera till den varma tiden för några veckor sedan som "i somras". Men idag sprack molntäcket upp! (i likhet med i måndags lite efter klockan sex... X)

Var i Malmö igår och hälsade på alla dom som jag kallar mina syskon numera och råkade missa sista tåget hem xD Så jag sov hos min moster, fast pratade med henne halva natten först. Hon är bäst <3

Idag lyckades jag fastna först i Lund, sen i Halmstad varifrån jag tog buss till Falkenberg osv... lycklig som fasen över att äntligen vara framme skyndade jag mig sen till Bergakungen där jag mötte upp med Sabbi och allt var sunshine och bra. Hade massa tid över så vi gick i solen och åt glass och blev besvärade av en kort man i trollkarshatt. Sen var det plötsligt fem minuter kvar så vi hann knö in att köpa popcorn och gå på toa innan klockan blev halv och biljettgubben meddelade att vi befann oss på fel biograf.

Så vi impulssprang till spårvagnen, som vi missade, när jag kom att tänka på att jag faktiskt tog mig dit med cykel. Idé tändes, och några minuter och bara ett mycket kort panikanfall (MINA NYCKLAR ÄR BORTA!! ... oj där var dom, oväntat nog i min ficka) senare susade vi fram längs avenyn på min lilla cykel med ett krampaktigt tag om väskorna och popcornen lämnade bakom oss eftersom de ansågs vara överflödig last.

Efter en del "får man cykla på trottoaren?" "okej jag svänger väl ut här då" och "rött ljus... men det gäller säkert inte oss" lyckades vi ta oss fram till Biopalatset och knö oss in i den becksvarta biosalongen lagom till att Harry satt på sin gunga och fick psykos illustrerat med fina filmklipp.. Våra platser var tagna så vi slog oss ner på det högsta trappsteget och njöt av bra film. Lite synd på popcornen, bara. :D

2 kommentarer:

Lili sa...

Lite äventyr i vardagen :) Alltid uppskattat!

Ocke sa...

Påminn mig att aldrig åka cykel med dig :D