tisdag, maj 08, 2007

Tänk dig att följande text lutar år vänster

"Conscience is an inner voice that warns us
that someone may be looking."

Har sträckläst the God Delusion. Inte helt klar än, men fasen vad den är bra. Fler borde läsa den, den väcker medvetenhet på ett ganska brutalt sätt. Oroväckande likt genusveckan; inget nytt egentligen men oh så kallduschaktigt.

Det roligaste vore om man skrev en bok som Richard Dawkins the God Delusion med samma argument som övertygar folk totalt och sen i slutet skrev "äh jag skojade bara jag är faktiskt lite lagom mysigt kristen och du är egentligen bara en del av ett experiment"...

Eller så har jag morbid humor.

Imon ska jag skriva nationellt matteprov, och på torsdag ska jag trösta mig själv genom att köpa en cykel. I natt kommer jag drömma mardrömmar om mig själv som sitter och skriver ändlöst med kryss på ett rutat papper.

Jag skrev ett tal i mitt huvud idag igen. What the heck?

2 kommentarer:

Ocke sa...

Vad handlar the God Delusion om, om den piskar opp religion så låter den intressant :D
Matte C var inga problem, bara att tänka lite så fixar det sig :D

LordMune sa...

Dawkins han e najs