onsdag, april 18, 2007

I hear teardrops on the pavement

Jag har varit mycket produktiv idag. Suttit i solen och pluggat kanji, läst ut the Music of Chance, bokat tid till en handledningskörskolegrejs och fixat en del som är hemligt än så länge. Och klockan är bara halv ett. Underlig känsla med en onsdag och ingenting kvar att göra. Kanske får ta mig ut i solen helt enkelt. Hade velat springa, men mina ben skriker åt mig att inte påfresta dem mer. Hoppas det funkar att träna ikväll. Men brukar de inte säga att träning är det bästa mot träningsvärk?

Badade i helgen! I en sjö. Och så har jag blivit av med min plånbok. Det är nog allt som är nytt just nu. Mer har jag inte att komma med, utom en lång utläggning om mitt namn som ni kanske egentligen inte vill höra men here goes: i Tyskland är Laura ett vanligt namn, vilket räcker för att inte vilja bo där. I Sverige får man ofta höra att man borde vara mörkhårig när man heter som jag. Å andra sidan är det ett perfekt namn eftersom typ ingen heter det men alla känner igen det, vilket gör att man slipper "Luaurua sa du? Stavar du det med x och tre w?"

Internationellt är det väl i allmänhet ett helt okej namn. Utom i USA. I amerikanska serier är det alltid någon tillfällig biroll som heter Laura, en biroll som antagligen är ganska slampig och som med väldigt stor sannolikhet kommer att dö. Någon som också ofta bär namnet är "den andra kvinnan", hon som har förfört huvudpersonens man och tvingat honom till otrogenhet. Lauras är tydligen till och med slang för trosor. Dessutom behöver jag väl knappast påminna om vad George Bush's fru heter.

XD Älska era mördarsniglar.

11 kommentarer:

Lili sa...

Yes, namnanalys XD Personligen tycker jag bara att det är kändisar som heter Laura. Typ.. sångare och författare och sånt... och så du förstås :P Men det finns ingen annan i världen som heter Laura och som inte är känd. Så är det bara. Det vet jag.

Anonym sa...

Jag gick upp halv ett...

Alla andra Laura som jag har hört uttalas dessutom Lååwra.

Namnanalys på johan fungerar inte så bra, förutom att man hör det överallt enligt dig :P Jag vill också ha ett mer unikt namn.

Lili sa...

Dessutom kan vissa Johan inte säga sitt namn >:D

Anonym sa...

Dissade du just mig? :P

Jag förstod den inte... :(

Tobias sa...

Tobias (= Herren är God) Howfing.
X-tra BONUS: Har aldrig gått i en klass där det inte funnits minst 2 Tobias :)

FTW

Hugo Bille sa...

Min jättegamla gosedjurskatt heter Laura, så jag har aldrig fattat det där med att det är ett sällsynt namn. Dessutom går det en Laura i min klass, fast hon ser ut som en amerikansk skådespelerska som snor huvudpersonens man.
Hugo betyder Strålande Ande eller nåt. Vad det nu ska betyda. Dessutom är det, enligt Bra Böckers Lexikon, en kortform av tyska mansnamnet Hugibert. ^_^

Ocke sa...

Jag trodde du stavade med två z ju :o
Oscar betyder Gudaspjut typ... eller nåt liknande sånt. Manligt är det iaf

LordMune sa...

Maximilian > Magnus för övrigt.

Magnus läses "den store", och Maximilian "den störste".

Snacka om ice burn.

Ocke sa...

Synd bara att du är så liten då, går ju inte ihop ;P

Fummelfot sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fummelfot sa...

Man kan faktiskt träna bort träningsvärk. :D eller.. det beror på. jag tvivlar på att du vill ha hela utläggningen och fysiologisk bakgurnd osv, men ja, lättare träning, typ lite stillsam löpning i runt 20 r. :)