onsdag, januari 17, 2007

Tic tac


Det har hänt en massa senaste veckan men jag har inte bloggat alls, mest för att jag varit... rätt down. Antagligen allt som händer här hemma som jag är ovan vid, jag kommer nog in i gamla mönster snart igen. Kan ju vara skolan också, den är väl inte den ljusast lysande punkten i mitt liv, även fast saker och ting kunde varit värre.

Idag har allt hursomhelst varit micket bra. Har druckit te med Sabbi, sett 3 avsnitt Ally McBeal, handlat röd och grön currypasta, harico verts och minimajsar, haft en söt pojke doftandes Hugo Boss på besök, lagat megagod vegetarisk currygojs och sedan, efter att ha sagt adjö till min älskling, ägt folk i några hederliga badmintonmatcher (och blivit ägd, men det går vi inte in på nu)

Helgen var också bra! Först fyllde Radix år (grattis igen Eriiik ^^) och vi var på kalas hos honom. Två timmar senare drog vi vidare till Johan, där vi firade Ocke, som har blivit stor(are). Vi gjorde en jättefin choklad-triforce-emomaräng-tårta till honom, han fick en muffinsbok (eller närmare bestämt THE BROKEBACK MOUNTAIN MUFFIN BOOK (for those special fishing moments)) och lite andra söta saker. Efter lite Guitar hero och skit Wiiade vi ^___^ Och det var så kul att vi inte slutade. Förrän klockan 7 nästa morgon då vi bröt upp för att äta frukost och fraga varandra i Johans hus. Jag har ett vagt minne av en disneyfilm efter det, men fastän jag faktiskt kan återberätta handlingen så måste jag nog varit borta en del. Men det var också den enda sömn jag fick det dygnet.


Senare på dagen gick vi hem i stormen och blev nästan träffade av träd. Kom hem och var huuur grinig som helst, tog ut det på min bror, läste lite mer om min älskade autistiske unge (boken är helt underbar) och var sedan iväg och spelade badminton med Tomas ^^ Det var roligt, och jag föll inte ens ihop av sömnbrist, var snarare överaktiv. Sedan somnade jag i och för sig nio den kvällen också.


(lägg märke till att Ocke har glitter inkletat i hela ansiktet, och att marängerna gråter för att dom har senare införskaffade brännsår... ^^;)

Maubye!

3 kommentarer:

Fummelfot sa...

Omg omg, jag måste bara berätta hur OTROLIGT! imponerad jag är av THE BROKEBACK MUFFIN BOOK. Alltså väääldigt impad. Jag kommer "låna" den. ^^

Laura sa...

Hahah, bra bra, men se till att inte baka åt honom bara, han ska göra sjääälv! :D

Ocke sa...

Vad dum du är, jag tänkte blogga om detta så gör du det inann mig. Palla att blogga likadant (nån kan tro att jag härmas? D:).
Tårtan var fin och allt, <3 emo-maränger.
Det är bäst att vara storare ^__^