måndag, januari 22, 2007

Grattis, det är måndag

Har just kommit hem från att ha dampat omkring på ett café hela eftermiddagen, eller ja, däremellan har jag faktiskt hunnit laga mat också :3 Omg vad jag äger. Så nu tänkte jag sätta mig här och dampa lite till tills det är dags att sova, vilket är om lång tid, för jag har sovmorgon till elva imon :D :D Och på onsdag har jag bara en lektion (prov... meh) och på torsdag två timmars sovmorgon igen ^^ Så på sätt och vis är veckan bra.

Om det inte vore det där med fysiken. Fysik är inte min grej alls. Tvivelaktigt om det kan vara nåns grej, men så måste det ju vara. Henkes om inte annat... Jag skolkade träning idag, men jag mår inte ens dåligt över det, kände inte för den instängda gröna hallen där det ekar. Therese stödde mig väldigt snällt också, det är ju bara EN träning. Dessutom så höll jag tal idag ^^ Fick en otrolig kick, lika underbart varje gång. Vill ha mer retorik!

Och alla talade så jäkla bra! Ni vet man sitter där och blir fångad och man får en massa filosofiska tankar slängda på en och oj, man börjar tänka. Framför allt var det underbart att vara i halvklass för man upptäckte, alltså då menar jag "upptäckte" en massa personer som man inte ser vanligtvis. Och jag insåg hur underbart det skulle vara att vara så få i klassen, så att man skulle ha tid att träffa alla, för i en klass med 30 stycken är det inte många man hinner prata med. För min klass består ändå av så många underbara människor. Problemet är bara, det gör parallellklasserna också, och ettorna, dom är så himla söta och tillochmed lite balla också, och treorna är det garanterat inget fel på, så egentligen borde man känna hela Donner men sen är det ju allt folk på bussarna också som man aldrig hinner prata med och så blir det så jäkla många och...

Världen då?

Helgen! I helgen var vi hos Lili och hade kladdkväll och spelade saker och åt marshmallowfluff och hittade en våldtagartidning och jämförde pinnar. Det underbaraste av allt var morgonen efter när man vaknar, går upp för att dricka ett glas vatten... och det snöar ute! Det var liksom så oväntat, och jag trodde inte på det först. Lekte en massa i snön den dagen, har nog inte blivit så till mig över snö på micket länge. Det liksom glädjebubblade av att vara utomhus. Måste varit för att det kom så oväntat.

Beachvolley och parkour i helgen också. Och en underbar kväll med Hugo. Och jag har en megaliten snögubbe på altanen. Och snart ska jag fixa te och läsa min bok. Idag ser man faktiskt stjärnorna.

1 kommentar:

Ocke sa...

Retotik är INTE bra, bara så du vet ;P
Det var strömavbrott hemma igår, man kunde se sin skugga i månens ljus <3