måndag, december 11, 2006

Än har slutet inte slutat

Jag vill inleda dagens inlägg med en av mina absoluta favoritdikter, något av ett mästerverk;

Snigel kryper
Bil kommer
VROOOOM
SPLAT
Snigel död
Poet Okänd

Jag läste den för flera år sedan, men den har funnits kvar hos mig sen dess. Nåväl, svenskalektionen idag var typ den slappaste någonsin. Jag är bra på att rita superhjältar, Johans indian var megasöt. Förutom att vi målade degade vi i activ och pratade om le parkour, de sämsta skräckfilmerna någonsin, kommunism, hur omöjligt det är att måla näsor, hypnos, världens undergång, hur allting borde vara egentligen, feminism, håriga ben, hur det vore att berätta för sin mormor att man är homo och andra viktiga saker.

Måste kommentera stencilen vi skulle fylla i idag, åt en nerknarkad psykologistuderande. Han/hon ville veta skillnaden mellan naturare och esteter och ställde typ 60 stycken väldigt precisa frågor, varav de flesta var hjärntvättande påståenden, medan tre stycken behandlade hur man betedde sig när man handlade matvaror. 50% av frågorna försökte få det till att man var ett socialt missfoster. Det var roligt att fylla i.

Träning idag var underbart, och jobbigt. Om alla skulle badmintona skulle världen vara en bättre plats.

Jag åker till Egypten nästa vecka :O Så mycket jag måste hinna med innan dess ju!

Dagens slutsats: ät inte söndersplattade sniglar. Dom har också känslor.

3 kommentarer:

Lili sa...

Johan springer över vägen
Bil kommer
JAG HINNER JAG HINNER
Splat!

Anonym sa...

Jag gillar inte dikter...Sorry

Anonym sa...

Johan inte springa mer? :(