lördag, februari 03, 2007

She thought about this irony as she stared back at the moon

Haha, alltså ikväll skulle bli min softa hemmakväll, slutade med att jag kom hem efter sju, fixade lite god mat, och sedan fastnade på msn tills nu, trots alla goda föresatser XD Det har dock varit en bra dag ändå, så jag ska inte klaga. Och imon ska jag toppa med en promenad så att ingen kan säga att jag inte har varit soft och duktig.

Jag är numera nybliven filosofistuderande, vilket är ganska så underbart, ständigt sökande efter någon form av livsuppfattning som jag ju är. Min senaste aha-upplevelse kom i samband med att min filosofilärare (som helst hade velat ha en hel kurs med bara källkritik) förklarade att människan faktiskt inte är skapad för att ha insikt om döden. Att vi vet att vi ska dö fuckar allting litegrann, så utom att vi då äter och bajsar och förökar oss som ju är grundinstinkter så har vi också behovet av att hela tiden avleda oss själva, för att komma undan från tanken som vi inte klarar av att hantera; tanken om att vi ska dö.

Så har jag haft verkligen LÅNGA msn-konversationer. Jag är livrädd för alfalfagroddar, och för att bli liberal. Dessutom vill jag ha te, nu. Det ska nog gå att fixa.

4 kommentarer:

Hugo Bille sa...

Du är så duktig.

Ocke sa...

Jag har aldrig riktigt förstått rädslan inför döden. Varför är man rädd? Alla kommer dö, du är inget undantag. Man får se till att ha skoj medans man kan. Dör man så dör man, inget man kan göra åt det :3

Laura sa...

Hugo: jaa ^^ <3

Ocke: Ja men även om man inte är uppenbart rädd för att dö, så klarar man inte av tanken. Därför är det en massa försvarsmekanismer som säger att man ska avleda sig! Cool, huh? :D

Tobias sa...

Liberal is good.
http://nyliberal-utopi.blogspot.com/