söndag, november 12, 2006

Mitt kön är ditt kön

Jag lovar nu högtidligt och vid min heder som... nåt, att inte dra Tjörn-skämtet på väldigt länge. Allt för att inte utmana högre makter, dom skulle ju kunna få för sig att skicka ner blixtar på en om man drar ett sånt skämt för ofta. I så fall borde iofs en stor del av världens befolkning vara träffade vi det här laget. Aah, det finns kanske inga högre makter ändå. Eller så har dom pervers humor.

Vart ska man börja? Det har varit en sjukt upplanerad helg, och jag har ägnat de senaste timmarna åt att sova. I korthet; filmkväll hos Shahin, sova max en timma i sträck, hem, ha gäster, vara med Hugo, soooova, upp klockan 6:30, ta sig till Alelyckan, tävla, åka hem, kollapsa och dö i en soffa, sova fyra timmar, bio med Sabbi.

Så nu har jag varit på Tjörn, Shahin hade grymt mysig film/spelkväll, vi lyckades förvandla halva gänget till SSBM-nördar, och såg en Chuck Norris film som var... haha. En Chuck Norris film. Vi sov som sagt inte så mycket och stannade kvar ända till fyratiden, Shahin gjorde jetegod milkshake åt oss!

Sen idag var det tävling. Gick upp astidigt och undrade varför jag utsatt mig för skiten frivilligt. Lappen som jag hade fått sa att man skulle vara där senast 8:30, och eftersom bussarna gick så konstigt lyckades vi vara där redan 8. Hallen öppnade självklart inte förrän en halvtimme senare. Dom ska få för senast. Sen träffade vi Melo och jag fick en GBKt-shirt så jag kände mig äkta proffsig och sen sa jag hej till Josefin som jag fick veta att hon hette och så värmde vi upp tillsammans. Nu är vi bästa vänner och hon ska bli min dubbelpartner, hon bara inte vet om det än.

Match 1; mot tjejen med långa flätor. Hon hade grym teknik och jag hade inte kommit igång än så det gick sådär. Andra setet var jämnt men hon vann. Match 2; en tjej som verkade äga mig totalt, jag fattade inte hennes spelsätt. Efter första set gick Melo fram till mig och sa typ två meningar som vände hela spelet. Jag ägde henne nästan och allt. Men det räckte tyvärr inte hela vägen. Match 3 vann jag på wo.

Så berusande kanske mina tävlingsmeriter inte är, men det var askul och jag ska träna megamycket så att jag blir bra och faktiskt kan gå vidare. Nästa tävling är i december, oh yes I'll be there. ^____^

På väg hem var klockan runt 1, så jag tänkte att jag skulle hinna parkoura, men samtidigt som jag tänkte tanken snurrade det till oroväckande i mitt huvud, så jag bestämde mig för att gå hem ändå. Efter att på ett eller annat sätt lyckats duscha, ramlade jag ihop i en soffa och sov hur länge som helst. När jag vaknade var jag ännu tröttare och hade en katt på mig.

Vid sjutiden var jag på bio med Sabbi och såg Borat. Det är äg att gå på bio med henne. Men filmen var... jag vet inte, jag kanske trodde att den skulle ha ett djupt budskap nånstans, eller att skämten skulle vara lite mer... nånting, men den var bara så pinsamt meningslös. Inte på ett bra sätt, bara meningslös. Den var rätt kul på sina ställen, men de flesta ställen var alldeles för förutsägbara, alldeles för ospontana och nakenbrottningen var ewww. Meh. Me did not like, och då måste man ändå tänka på att min humor är extremt låg. Jag hör ändå till minoriteten bland dem jag känner som skrattar mig igenom Team America. Borat är inte värd ett biobesök, men skulle kunna funka på en filmkväll eller om man har extremt tråkigt.

Jag är trött. Jag kommer att vara trött i hela mitt liv. Jag ska sooova. Snart. Byeee.

1 kommentar:

Tobias sa...

Vi måste spela! Det var alldeles för länge sedan jag besökte en badmintonträning och din blogg väckte den onda(oh yes it's evul) badmintonen i mig.